U bevindt zich hier: HomeWat bieden wij?Echodiagnostiek en shockwave

Echodiagnostiek en shockwave

ECHODIAGNOSTIEK

Bij Kinese kunt u terecht voor de echodiagnostiek van aandoeningen van spieren, pezen en gewrichten. Dit is een beeldvormende methode om meer informatie te krijgen over de mogelijke oorzaak van de klachten zoals peesontstekingen, kalkafzettingen of beschadigingen van spieren en pezen. Onze collega's Carla Eggens, Marjanne van Heel en Lineke Pannenborg hebben inmiddels de scholing Echografie afgerond en voeren dit onderzoek uit. U kunt nu wekelijks terecht bij 1 van deze collega's voor de echografie en momenteel kan dat op de locaties in Appingedam en Delfzijl.  In deze echodiagnostiek wordt samengewerkt met Kirsten Bakker van fysiotherapie den Ommelanden.

Echodiagnostiek binnen de fysiotherapie is bij uitstek geschikt om de aard van gewrichts- en spier/peesaandoeningen op te sporen. Hierdoor is het mogelijk om een goede gerichte therapie in te zetten bij gewrichts-, spier- en peesklachten.

SHOCKWAVE

Bij shockwave wordt gebruik gemaakt van apparatuur die hoogenergetische geluidsimpulsen opwekt, die zich als golven door het lichaamsweefsel heen verplaatsten. Deze impulsen verbeteren de bloedcirculatie en daardoor de stofwisseling in het pijngebied. Op die manier wordt het herstelmechanisme van het lichaam gestimuleerd en de oorzaak van de klachten rechtstreeks bij de oorsprong bestreden.

Het toedienen van shockwave gedurende 5-10 minuten in slechts 3-6 sessies is met bewezen succes voldoende voor diverse klachten zoals:

• tenniselleboog/golferselleboog
  • peesklachten van de schouder met of zonder verkalking
  • klachten aan de achillespees
  • hielspoor
  • scheenbeenpijn

De shockwave therapie wordt in onze praktijk verzorgd door:

• Eelke Jan Bouma
  • Nathalie Nijstad