Handtherapie

Handtherapie inleiding

De hand en pols bestaan uit 29 botjes, 24 gewrichten en 26 ligamenten (bandjes) en 23 pezen. Dit alles maakt van de hand een soepel en krachtig werktuig wat de gehele dag intensief in gebruik is.
De hand is een heel kwetsbaar onderdeel van het menselijk lichaam, door zijn bijzondere bouw en het feit dat er maar weinig ruimte is voor een grote hoeveelheid structuren. Gemiddeld genomen ondergaat iedereen in zijn of haar leven tweemaal een letsel aan de hand door een ongeluk(je) en eenmaal een klacht van een andere oorzaak zoals overbelasting of ziekte.
Goede begeleiding in herstel van handklachten is belangrijk voor behoud of weer verkrijgen van maximale functie van de hand.

Voorbeelden van handklachten zijn:

• Stekende pijn in hand/pols
  • Pijnscheuten in hand/pols
  • Bewegingsbeperking
  • Pijn beperkt uw dagelijkse handeingen
  • Zeurende pijn in uw hand/pols

Waarom handtherapie?

Binnen de handtherapie worden allerhande klachten gezien, van overbelasting tot reumatische handen en bijvoorbeeld na ongelukken of operaties. Na onderzoek van de hand en/of pols maken we een plan, dat onder andere kan bestaan uit oefeningen, adviezen en tips.

Handtherapie heeft vele voordelen zoals:

• Pijnvermindering
  • Meer kracht in de handen
  • Beter kunnen functioneren met de hand
  • Minder stijfheid in de hand

Kosten van handtherapie

Kinese Fysiotherapeuten heeft contracten afgesloten met alle zorgverzekeraars. Het maakt dus niet uit bij welke verzekering u zit, wij helpen u verder. Of uw behandeling vergoed wordt is afhankelijk van uw verzekering. Raadpleeg hiervoor uw verzekeringspolis.

Niet verzekerd voor fysiotherapie? En wilt u niet voor verrassingen komen te staan? Bekijk dan nu onze prijslijst.