Hydrotherapie

Inleiding Hydrotherapie

Bij hydrotherapie maak je gebruik van de eigenschappen van het water.Door de opwaartse druk van het water gaat het bewegen gemakkelijker en kan er met minder belasting op de gewrichten en daardoor minder pijn geoefend worden. Daarnaast zorgt water wel voor enige weerstand, waardoor jij door te bewegen kracht en conditie opbouwt. Hierdoor kun je met geringe belasting, toch resultaat boeken. Het warme water verwijdt de bloedvaten, waardoor herstel van beschadigd weefsel eerder plaatsvindt. Bij neurologische problematiek kan in het water op een veilige manier looptraining worden gegeven.

Wat kunt u verwachten na hydrotherapie

• Vermindering van pijn
  • Vermindering van stijfheid
  • vergroten van spierkracht
  • minder pijn tijdens van dagelijkse activiteiten
  • Groter uithoudingsvermogen

Hydrotherapie bij Kinesefysio

De warmte van het water werkt ontspannend en daardoor pijn dempend voor de spieren en gewrichten.
Hydrotherapie vind plaats op donderdagmorgen van 8:00 - 12:30 uur in het Bronsbad van Fitnesscentrum Performance in Wagenborgen

• Er is een oefengroep speciaal voor mensen met een neurologische aandoening, zoals bijvoorbeeld MS, ziekte van Parkinson, niet aangeboren hersenletsel enzovoort.
  • Er is ook een oefengroep speciaal voor mensen met orthopedische of reumatische aandoeningen, zoals bijvoorbeeld artrose, na een operatie voor een nieuwe knie of heup, gewrichtsreuma, fibromyalgie enzovoort.

Voor u in het bad gaat oefenen zal de fysiotherapeut eerst een intakegesprek met u hebben om uw aandoening en de gevolgen daarvan voor u te inventariseren.

De kosten van Hydrotherapie

De kosten van de hydrotherapie zullen in veel gevallen vergoed door uw zorgverzekering, afhankelijk van uw zorgpolis. Wij kunnen u hierover altijd inlichtingen geven.